Produkty pre deti ako podnikateľská príležitosť

V ostatných dekádach evidujeme enormný nárast produkcie a spotreby tovarov a služieb určených deťom. Nerastie pritom len objem predaného tovaru, ale aj jeho cena. Tento trend, samozrejme, predstavuje významnú podnikateľskú príležitosť, a to hneď v niekoľkých oblastiach.

Hračky

Hračky ako produkty určené deťom nie sú žiadnou novinkou. Určite ste si ale všimli, že každá ďalšia generácia dostáva viac a viac hračiek. Stačí sa každý rok pozrieť pod vianočný stromček. Konzumná spoločnosť doslova zasypáva deti hračkami. Kľúčom k úspechu v tejto oblasti je nielen ich sústavná modifikácia, ale aj inovácia.

Hry

Holandský kultúrny teoretik Johan Huizinga označoval človeka pojmom homo ludens, čiže človek hravý. Súčasná realita mu dáva obzvlášť za pravdu. Rôzne spoločenské, ale najmä počítačové a virtuálny hry sú v súčasnosti hotovým podnikateľským eldorádom. Celá spoločnosť je poznamenaná entertainizáciou. Ak to chcete využiť v podnikaní, stavte na kreativitu a originalitu.

Elektronika

Elektronika už dávno nie je určená len pre dospelých. Stačí sa pozrieť na súčasné deti. V počítačoch, smartfónoch a nových technológiách sa vyznajú často lepšie ako ich rodičia. No nielen to, spotrebnú elektroniku žiadajú od čoraz nižšieho veku aj pre seba. Bola by to škoda nevyužiť. V tomto segmente vedie cesta k úspechu najmä cez diverzifikáciu alebo rovno špecializáciu na detského zákazníka.

Iné produkty

Ďalšou veľkou skupinou produktov sú také, ktoré si síce deti z vlastnej vôle nepýtajú, ale musia ich mať, lebo to vyžaduje realita súčasného života. Príklad? Autosedačky. Dieťa ich nežiada, ale v záujme bezpečnosti sú nevyhnutnosťou. Ďalším príkladom je starostlivosť o dentálnu hygienu. Je potrebné aby sa deti už odmalička starali o svoje zuby. Osobitou kapitolou sú finančné produkty určené pre deti – od detských poistiek, cez študentské účty až po stavebné sporenie. Úspešný je ten, kto dokáže vnímať produkty v súvislostiach a vzájomnej komplementárnosti.